Diemen, 1990
Het is misschien leuk te vertellen dat ik hiervoor een ‘Mini’-rijder ben geweest en de Suzuki -GX- heb gekocht omdat ik eindelijk oud en wijs genoeg was om mijn oude liefde vorm te geven! Mijn Suzuki (de GL-09-HV) heb ik gekocht (juni 1985) van de 1e eigenaar uit Den Haag (hij was toen nog wit..) kenteken deel 1, 2 januari 1981, bouwjaar 1980. Deze mevrouw had de auto ‘alleen voor de boodschappen’ en er stond 23.000 km op de teller. Nadat ik er jaren met heel veel plezier en probleemloos in had gereden, begon de auto wat roestplekken te vertonen (bij het raam achter, achterscherm, dorpels en boven de raamlijsten). Ik maakte mij zorgen voor de toekomst!.
In juni 1989 heb ik ‘mijn Allessie’ (bijnaam: Ork) uit handen gegeven voor een hele grote opknap-/restauratiebeurt, waarna ik ik hem op 8 november weer als nieuw (in een nieuwe kleur: Mitsubishi-Tennessee blue) terug had. (Afbeeldingen te zien op https://byindigo.nl/1989/06/10/metamorfose/). Dat was voor mij de reden en het begin van de ‘Suzuki Coupé GX Fanclub’!.
De grote restauratie omvatte o.a.: gehele auto gedemonteerd, roestige delen er uit gesneden, opnieuw gepuntlast, nieuwe sloten, handgrepen, strips, spiegels, bumpers, benzine vuldop, -plaatje, bekleding chemisch gereinigd, etc, etc. Géén moment spijt van gehad!
Wij hopen de ‘1e 100 leden’ nog dit jaar te bereiken. Wilt u/je me helpen om nòg een GX-100 eigenaar te vinden? Bijgaand een ‘ruitenwisserbrief’. Hopelijk kunnen we snel eens afspreken.
Nog suggesties? Heel graag.
Geef een reactie